Lazerle Varis Tedavisi

Varis tedavisinde ameliyatın yerini alan lazer tedavisi, tedaviye çok yeni bir boyut getirmiştir. Lazerle varis tedavisi ya da ameliyatsız varis tedavisi tüm dünyada varis ameliyatının yerini almaktadır. İşlem oldukça kolay, konforlu ve etkilidir. Lazer tedavisi görünen varislere değil onu oluşturan büyük damara (çoğunlukla safen toplardamarı) yapılır. Kalan varisler ya kendiliğinden kaybolur ya da kaybolmalarını hızlandırma için ek olarak köpük tedavisi uygulanır.
Lazerle varis tedavisi, radyofrekansla (RF ile) varis tedavisi ya da buhar yöntemleriyle varis tedavisi temel olarak birbirine çok benzer. Tüm tedavi basamaklar hemen hemen aynıdır. Sadece damarı içten kapatmak ya da iptal etmek için biri lazer enerjisini, biri radyofrekans enerjisini, diğeri de buhar ısısını kullanır. Her üç yöntem de amaç o damarı iptal etmektir. Lazerle varis tedavisi aynı zamanda "endovenöz lazer ablasyonu" olarak da bilinir.

Lazerle varis tedavisinin ameliyattan farklılıkları nelerdir?

1. Lazerle varis tedavisinde narkoz gerekmez. Ağrı kesmek ya da işleme ait stres ya da heyecanı gidermek için çok daha basit yöntemler kullanılır (varis tedavisinde ağrı sayfasına bakılabiir). Merkezimizde bu amaçla sadece kol damarında ilaçlar verilmektedir Belden iğne yöntemi de kullanılmaz.

2. Lazerle varis tedavisinde bacaklarda hiç bir şekilde iz kalmaz.

3. Lazerle varis tedavisi sonrasında hastaneye yatış gerekemez. Hastalar işlemden hemen sonra yürüyerek eve dönebilir.

4. Tüm işlem ultrason eşliğinde vücudun içindeki damarlar görülerek yapılır.

Lazerle varis tedavisi ağrılı bir işlem midir?

Lazerle varis tedavisinde hiç ağrı hissedilmez. Aslında işlem sırasında haff iağrılar oluşabilir. Ancak modern tıbbın ağrı kesme yöntemleri kullanıldığında işlem tamamen ağrısızdır.

Daha detaylı bilgi için "varis tedavisinde ağrı" başlııklı sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Lazerle varis tedavisi ne kadar sürer?

Tedavi edilecek damar sayısına göre değişir. Bir bacakta tedavi edilebilecek iki ana damar vardır. Bunların biri ya da ikisi etkilenmiş olabilir. İki damarda toplam 4 ana damar vardır.

Bir tek damarın tedavisi en fazla 20 dakika alır. Dört damarın da tedavi edilmesi gerekirse işlem toplam olarak yaklaşık 50 dakika sürer.

Aynı seansta var olan kılcal varis ya da retüküler varisler de tedavi edilebilir.

Lazerle varis tedavisinde narkoz kullanılmaz. Daha basit ve güvenli yöntemlerle ağrı kesilir. Bu sırada uyutulmanız gerekmez. Bazı hastalarımız işlem sırasında kitap okumak, bazıları müzik dinlemek isteyebilir. Her durumda tedavi işlemi ağrısız ve konforludur.

Lazer ve RF gibi yöntemler varisin kendisine uygulanmaz. Varisi oluşturan ve kapak yetmezliği olan asıl büyük toplardamara uygulanır. Bu damarlar bacağın ön yüzünde büyük safen toplardamarı, bacağın arka yüzündeküçük safen toplardamarı ya da bunların dallarıdır.

Asıl tedavi olan lazer ya da radyofrekans tedavisi bittikten sonra aynı tedavi seansında, varislerin daha hızlı kaybolması için ek olarak köpük tedavisi uygulanabilir.

Köpük tedavisi büyük varis tedavisinde asıl tedavi edici değil sadece yardımcı tedavi yöntemidir.

Adım adım lazerle varis tedavi işlemi:

• Tedavinin en önemli basamağı daha önceden ayakta yapılan ultrason inceleme ile tedavi edilecek damarların haritasının ortaya konmasıdır.
  • Yapılan tedavi ameliyat değildir. Lazer işlemi olarak adlandırılır.
  • İşlem masasında ilk işimiz, işleme bağlı heyecen, korku ya da endişe olabilir diye damardan ilaç yaparak sizi rahatlatmaktır.
  • İşlem sırası uyumanız gerekmez ama siz isterseniz uyutabiliriz.
  • Bacağın işlem için hazırlığı yapılır.
  • Ultrason kullanılarak, vücuda hiç kesi yapmadan iğne deliğinden damar içine girilir ve lazer fiberi (plastik ince tüp) yerleştirilir.
  • Damar çevresine ek özel bir anestezi uygulanır. Bu anestezi, lazer tedavisinin daha da konforlu olmasını ve işlem sonrası ağrının azalmasını sağlar.
  • Lazerle varis tedavisi uygulanır. Gerekirse ek köpük tedavisi uygulanır.
  • Her bir damarın lazer işlemi 10-15 dakika kadar sürer. Genelde bir ile dört arasında damar tedavi edilir. Tümü aynı seansta tedavi edilir. Ek olarak skleroterapi yapılırsa süre buna göre uzayabilir. Genel olarak bir tedavi işlemi başından sonuna 30-60 dakika sürer.
  • Varis tedavisinden sonra ağrı kesici ilaçlar başınızı döndürebilir diye sizi biraz dinlendirebiliriz.
  • Tedaviden sonra evinize yürüyerek gidebilirsiniz.
  • Varis tedavisi sonrası kendi başınıza eve dönebilirsiniz. Ama ağrı kesici ilaçlar başdönmesi yapabileceği için 2 saat boyunca araba kullanmamanızı isteyeceğiz.
  • Bu nedenle yanınızda biri olursa daha iyi olur.
  • Kılcal varis tedavisinde ağrı kesiciler çok daha az kullanıldığı için tedavi sonrası süreç çok daha basittir.